Een laadpaal is ook handig

Een laadpaal is ook handig

De eerste dagen heb ik mijn PHEV opgeladen met de standaard lader voor het stopcontact. Dat gaat goed, maar duurt erg lang (ongeveer 5½ uur).
Ik had geen buitenstopcontact en moest via de garage (deur open) de PHEV op de oprit laden.

Een laadpaal is handiger en sneller, maar een nieuwe laadpaal inclusief aanleggen kost al gauw 1000. Zakelijk vast geen probleem, maar als particuliere rijder heb ik liever een goedkopere oplossing. Gelukkig zijn er genoeg te vinden via Marktplaats.

Ik kocht een NewMotion Lolo Smart voor 200. Een relatief groot en lelijk wit ding vond ik toen ik ‘m in huis had. Het voordeel is dat je ‘m kunt koppelen aan een laadpas en zo de verrekening met je werkgever kunt doen of anderen kunt laten laden tegen betaling. Je hebt dan wel een betaald account (met abonnement) nodig bij NewMotion. Een nadeel van de versie die ik had gekocht is dat er geen laadlabel aan zat en je dus elke keer je laadkabel moet pakken en weer opruimen.

Een paar dagen later zag ik een WallBox eMH1 op Marktplaats. Een wat eenvoudiger laadpaal met geïntegreerde laadkabel. Die kocht ik voor 100 en een paar dagen later was ik de NewMotion Lolo kwijt voor dezelfde prijs als ik ‘m gekocht had.

Geef een reactie

Ingelogd als rh_admin. Uitloggen?


Reageren is niet mogelijk.